Koronawirus. Jak zarejestrować się w urzędzie pracy

Print Drukuj
Sytuacja epidemiczna związana z pandemią koronawirusa w znaczący sposób odmieniła naszą rzeczywistość, która jeszcze do niedawna wydawała się nam wszystkim tak oczywista, pewna i stała. Jakże się myliliśmy! Zupełnie nowe okoliczności, z którymi przychodzi nam się obecnie mierzyć istotnie wpłynęły na nasze funkcjonowanie chyba we wszystkich obszarach życia. Zmieniło się także działanie administracji publicznej, w tym urzędów pracy. Nagle, wraz z zamknięciem urzędów ciężar obsługi interesantów został przeniesiony na usługi świadczone drogą elektroniczną. Zdajemy sobie sprawę z tego, że czasami rozwiązanie to rodzi pewne problemy. Jedną z najczęściej poruszanych kwestii w rozmowach z naszymi klientami, jest pytanie o sposób rejestracji w urzędzie. Zatem w jaki sposób skutecznie zarejestrować się w urzędzie pracy? Odpowiedź na to pytanie staramy się przedstawić Państwu w niniejszym artykule.



WYŁĄCZONA BEZPOŚREDNIA OBSŁUGA KLIENTÓW
 
Przypomnijmy, od 19 października 2020 r. w związku z opisanymi okolicznościami oraz troską o zdrowie klientów i pracowników naszego urzędu już po raz kolejny wprowadzone zostały istotne ograniczenia dotyczące obsługi interesantów. Od tego dnia wszystkie zadania powierzone Powiatowemu Urzędowi Pracy w Inowrocławiu świadczone są z wyłączeniem bezpośredniej obsługi klientów.
 
Odpowiednio wcześniej informowaliśmy Państwa o tym fakcie w komunikacie, w treści którego opisaliśmy m.in. sposoby załatwiania spraw w urzędzie.
 
Jak zostało wspomniane jedną z najbardziej palących kwestii jest rejestracja w urzędzie pracy. Dlatego w niniejszym artykule po raz kolejny pragniemy przybliżyć Państwu metody skutecznego uzyskania statusu osoby bezrobotnej.
 
JAKIE DOKUMENTY WYMAGANE SĄ PODCZAS REJESTRACJI W URZĘDZIE PRACY
 
Zanim jednak omówimy dostępne metody rejestracji w Powiatowym Urzędzie Pracy w Inowrocławiu warto przypomnieć sobie jakie dokumenty są wymagane podczas tego procesu.
 
W tym celu rekomendujemy Państwu lekturę artykułu, w którym przedstawiony został katalog dokumentów wymaganych podczas rejestracji. Jest to katalog niezależny od wybranej przez Państwa metody rejestracji.  
 
REJESTRACJA ELEKTRONICZNA NA PRACA.GOV.PL
 
Rekomendujemy Państwu korzystanie z usług elektronicznych świadczonych przez urzędy pracy. Na https://www.praca.gov.pl znajdziecie Państwo szeroki wachlarz spraw możliwych do załatwienia w urzędzie pracy za pośrednictwem Internetu.
 
Rodzaje formularzy udostępnionych na praca.gov.pl opisaliśmy szczegółowo w artykule pt. „Skorzystaj z możliwości zdalnego załatwienia sprawy! Poznaj elektroniczne usługi urzędów pracy". 
 
Na praca.gov.pl możecie Państwo dokonać pełnej rejestracji w urzędzie pracy. Cały proces odbywa się zdalnie i nie wymaga od Państwa konieczności stawiennictwa w urzędzie.
 
Zwracamy Państwa uwagę na fakt, aby korzystać z możliwości pełnej rejestracji (Rejestracja w powiatowym urzędzie pracy). Prosimy nie wybierać opcji prerejestracji (Zgłoszenie do rejestracji w powiatowym urzędzie pracy), która polega wyłącznie na zarezerwowaniu terminu wizyty i wymaga od Państwa dokończenia procesu rejestracji na miejscu w urzędzie, co obecnie z opisanych wcześniej powodów nie jest możliwe.
 

 
PROFIL ZAUFANY
 
Przypominamy, że aby skutecznie załatwić sprawę w urzędzie przy wykorzystaniu usług elektronicznych opisanych wyżej, musicie Państwo potwierdzić swoją tożsamość, np. za pomocą profilu zaufanego.
 
Profil zaufany najłatwiej uzyskacie Państwo korzystając z usług bankowości elektronicznej oferowanych przez bank. Taki profil w prosty sposób możecie założyć bez wychodzenia z domu, gdyż Państwa tożsamość została już zweryfikowana przez bank.
 
W celu utworzenia profilu zaufanego po zalogowaniu się na stronie banku należy odszukać sekcję dotyczącą usługi zakładania takiego profilu.
 
REJESTRACJA TRADYCYJNA
 
Ze względu na pojawiające się niekiedy problemy związane z elektroniczną rejestracją zdecydowaliśmy się tymczasowo udostępnić Państwu wzór wniosku o rejestrację w wersji edytowalnej. (Plik został dołączony do artykułu).
 
We wniosku – pod rygorem pozostawienia go bez rozpatrzenia – należy podać aktualny numer telefonu. To bardzo ważne, gdyż nasi pracownicy będą się z Państwem kontaktować pod wskazanym numerem.
 
Przypominamy, że do wniosku należy dołączyć wszystkie dokumenty wymagane podczas rejestracji.
 
Wniosek należy przesłać na adres Powiatowego Urzędu Pracy w Inowrocławiu lub pozostawić w skrzynce podawczej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Inowrocławiu.

Skrzynka podawcza została wystawiona w siedzibie urzędu (wejście oznaczone literą „E").

Dostęp do skrzynki podawczej możliwy jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00.

W przypadku problemów z wypełnieniem wniosku prosimy o kontakt telefoniczny z naszymi pracownikami. https://inowroclaw.praca.gov.pl/spis-telefonow.
 
Jeżeli zaobserwowałeś u siebie objawy wskazujące na zarażenie koronawirusem zadzwoń na infolinię 800 190 590.
Dowiedz się więcej o koronawirusie: 
www.gov.pl/koronawirus
 

Załączniki

(1)Rejestracja bezrobotnego - wniosek 16.10.2020
(1)Rejestracja bezrobotnego - wniosek 16.10.2020.docx 28 KB
Informacje o publikacji dokumentu