WYŁĄCZONA BEZPOŚREDNIA OBSŁUGA KLIENTÓW
Przypomnijmy, od 19 października 2020 r. w związku z opisanymi okolicznościami oraz troską o zdrowie klientów i pracowników naszego urzędu już po raz kolejny wprowadzone zostały istotne ograniczenia dotyczące obsługi interesantów. Od tego dnia wszystkie zadania powierzone Powiatowemu Urzędowi Pracy w Inowrocławiu świadczone są z wyłączeniem bezpośredniej obsługi klientów.
Odpowiednio wcześniej informowaliśmy Państwa o tym fakcie w komunikacie, w treści którego opisaliśmy m.in. sposoby załatwiania spraw w urzędzie.
Jak zostało wspomniane jedną z najbardziej palących kwestii jest rejestracja w urzędzie pracy. Dlatego w niniejszym artykule po raz kolejny pragniemy przybliżyć Państwu metody skutecznego uzyskania statusu osoby bezrobotnej.
JAKIE DOKUMENTY WYMAGANE SĄ PODCZAS REJESTRACJI W URZĘDZIE PRACY
Zanim jednak omówimy dostępne metody rejestracji w Powiatowym Urzędzie Pracy w Inowrocławiu warto przypomnieć sobie jakie dokumenty są wymagane podczas tego procesu.
W tym celu rekomendujemy Państwu lekturę artykułu, w którym przedstawiony został katalog dokumentów wymaganych podczas rejestracji. Jest to katalog niezależny od wybranej przez Państwa metody rejestracji.
REJESTRACJA ELEKTRONICZNA NA PRACA.GOV.PL
Rekomendujemy Państwu korzystanie z usług elektronicznych świadczonych przez urzędy pracy. Na https://www.praca.gov.pl znajdziecie Państwo szeroki wachlarz spraw możliwych do załatwienia w urzędzie pracy za pośrednictwem Internetu.
Rodzaje formularzy udostępnionych na praca.gov.pl opisaliśmy szczegółowo w artykule pt. „Skorzystaj z możliwości zdalnego załatwienia sprawy! Poznaj elektroniczne usługi urzędów pracy".
Na praca.gov.pl możecie Państwo dokonać pełnej rejestracji w urzędzie pracy. Cały proces odbywa się zdalnie i nie wymaga od Państwa konieczności stawiennictwa w urzędzie.
Zwracamy Państwa uwagę na fakt, aby korzystać z możliwości pełnej rejestracji (Rejestracja w powiatowym urzędzie pracy). Prosimy nie wybierać opcji prerejestracji (Zgłoszenie do rejestracji w powiatowym urzędzie pracy), która polega wyłącznie na zarezerwowaniu terminu wizyty i wymaga od Państwa dokończenia procesu rejestracji na miejscu w urzędzie, co obecnie z opisanych wcześniej powodów nie jest możliwe.
PROFIL ZAUFANY
Przypominamy, że aby skutecznie załatwić sprawę w urzędzie przy wykorzystaniu usług elektronicznych opisanych wyżej, musicie Państwo potwierdzić swoją tożsamość, np. za pomocą profilu zaufanego.
Profil zaufany najłatwiej uzyskacie Państwo korzystając z usług bankowości elektronicznej oferowanych przez bank. Taki profil w prosty sposób możecie założyć bez wychodzenia z domu, gdyż Państwa tożsamość została już zweryfikowana przez bank.
W celu utworzenia profilu zaufanego po zalogowaniu się na stronie banku należy odszukać sekcję dotyczącą usługi zakładania takiego profilu.
REJESTRACJA TRADYCYJNA
Ze względu na pojawiające się niekiedy problemy związane z elektroniczną rejestracją zdecydowaliśmy się tymczasowo udostępnić Państwu wzór wniosku o rejestrację w wersji edytowalnej. (Plik został dołączony do artykułu).
We wniosku – pod rygorem pozostawienia go bez rozpatrzenia – należy podać aktualny numer telefonu. To bardzo ważne, gdyż nasi pracownicy będą się z Państwem kontaktować pod wskazanym numerem.
Przypominamy, że do wniosku należy dołączyć wszystkie dokumenty wymagane podczas rejestracji.
Wniosek należy przesłać na adres Powiatowego Urzędu Pracy w Inowrocławiu lub pozostawić w skrzynce podawczej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Inowrocławiu.
Skrzynka podawcza została wystawiona w siedzibie urzędu (wejście oznaczone literą „E").
Dostęp do skrzynki podawczej możliwy jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00.
W przypadku problemów z wypełnieniem wniosku prosimy o kontakt telefoniczny z naszymi pracownikami. https://inowroclaw.praca.gov.pl/spis-telefonow.
Jeżeli zaobserwowałeś u siebie objawy wskazujące na zarażenie koronawirusem zadzwoń na infolinię 800 190 590.
Dowiedz się więcej o koronawirusie: www.gov.pl/koronawirus