Wydawca treści

KOMUNIKAT: Od 19 października nowe ograniczenia w obsłudze klientów. Zobacz, w jaki sposób będziesz mógł załatwić swoją sprawę

Informujemy, że Powiatowy Urząd Pracy w Inowrocławiu od najbliższego poniedziałku, tj. 19 października do odwołania wstrzymuje bezpośrednią obsługę klientów. W budynku przy ul. Mątewskiej 17, w którym znajduje się siedziba urzędu zostaną od tego dnia wprowadzone nowe ograniczenia. Komunikat w tej sprawie został dziś opublikowany przez Starostwo Powiatowe w Inowrocławiu. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami.


 
Powołując się na § 24 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 października 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020 r. poz. 1758) Starostwo Powiatowe poinformowało o rodzaju i formie wprowadzonych ograniczeń w funkcjonowaniu instytucji.

W komunikacie (pełna treść) czytamy m.in., iż w związku z wystąpieniem stanu epidemii i koniecznością ograniczenia do minimum bezpośrednich kontaktów petentów z pracownikami urzędu, Starostwo Powiatowe w Inowrocławiu (w obydwu lokalizacjach) jest zamknięte dla bezpośredniej obsługi interesantów od dnia 19 października 2020 r. do odwołania.

Mając na uwadze powyższe Powiatowy Urząd Pracy w Inowrocławiu wprowadza nowe procedury obsługi klientów, które począwszy od 19 października br. będą obowiązywały do odwołania.
 

SPOSOBY ZAŁATWIENIA SPRAWY W URZĘDZIE PRACY


Swoją sprawę w Powiatowym Urzędzie Pracy w Inowrocławiu możecie Państwo załatwić w jeden z następujących sposobów:
  1. telefonicznie (szczegółowy wykaz telefonów),
  2. via e-mail (wiadomość na adres: kancelaria@pupinowroclaw.pl),
  3. poprzez skrzynkę e-PUAP (adres skrytki: /pupino/SkrytkaESP),
  4. poprzez wortal https://praca.gov.pl,
  5. poprzez skrzynkę podawczą (dostęp do skrzynki został szczegółowo opisany w dalszej części artykułu),
  6. pocztą tradycyjną (na adres siedziby urzędu).

PRACA.GOV.PL – WYGODNIE, SZYBKO, BEZPIECZNIE


Powiatowy Urząd Pracy w Inowrocławiu rekomenduje Państwu korzystanie z e-usług, w tym załatwianie spraw poprzez wortal praca.gov.pl.

Elektroniczne załatwienie sprawy oferuje Państwu wiele zalet, takich jak wygoda, szybkość i przede wszystkim bezpieczeństwo. Bezpieczeństwo rozumiane nie tylko w ujęciu cyfrowym, ale i – co w obecnej sytuacji epidemicznej ma olbrzymie znaczenie – zdrowotnym.

Pragniemy zwrócić Państwa uwagę na fakt, że w sytuacji, gdy załatwienie sprawy wymaga formy pisemnej oraz weryfikacji Państwa tożsamości, każdorazowo powinniście rozważyć Państwo możliwość załatwienia tej sprawy za pośrednictwem e-usług.

Rodzaje formularzy udostępnionych na praca.gov.pl opisaliśmy szczegółowo w artykule pt. „Skorzystaj z możliwości zdalnego załatwienia sprawy! Poznaj elektroniczne usługi urzędów pracy".

Należy pamiętać, że do urzędu można wysłać pismo o charakterze ogólnym (np. w przypadku wątpliwości, co do wyboru formularza z dostępnego katalogu). W takim przypadku każdorazowo należy skorzystać z formularza PSZ-PU.

REJESTRACJA W URZĘDZIE PRACY


Pełnej rejestracji, która nie wymagają osobistego stawiennictwa w urzędzie pracy możecie Państwo dokonać za pośrednictwem wortalu praca.gov.pl.

Niemniej jednak ze względu na pojawiające się niekiedy problemy związane z tym procesem zdecydowaliśmy się tymczasowo udostępnić Państwu wzór wniosku o rejestrację w formacie .doc(x) (dołączony do artykułu).

We wniosku – pod rygorem pozostawienia go bez rozpatrzenia – należy podać aktualny numer telefonu. Nasi pracownicy będą się z Państwem kontaktować pod wskazanym numerem telefonu.

Do wniosku należy dołączyć wszystkie dokumenty wymagane podczas rejestracji.

Wniosek należy przesłać na adres Powiatowego Urzędu Pracy w Inowrocławiu lub pozostawić w skrzynce podawczej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Inowrocławiu w budynku E na I piętrze (Referat Informacji, Ewidencji i Świadczeń - na zdjęciu).

W przypadku problemów z wypełnieniem wniosku prosimy o kontakt telefoniczny z naszymi pracownikami.

POTWIERDZANIE GOTOWOŚCI DO PODJĘCIA PRACY


Osoby bezrobotne, które mają wyznaczony termin na karcie wizyt w celu potwierdzenia gotowości do podjęcia pracy proszone są o kontakt telefoniczny lub mailowy ze swoim doradcą klienta w celu ustalenia kolejnego terminu kontaktu.

Kontakt telefoniczny do konkretnego doradcy mają Państwo podany na karcie z terminami wizyt. Numer telefonu do doradcy znajdzie Państwo także na spisie telefonów.

SKRZYNKA PODAWCZA


Dla Państwa wygody w urzędzie w dalszym ciągu wystawiona będzie skrzynka podawcza, w której możecie Państwo pozostawiać korespondencję kierowaną do naszej instytucji.

Widzimy, że chętnie Państwo korzystacie z tego rozwiązania.

Skrzynka podawcza wystawiona jest w wejściu do naszej siedziby oznaczonym literą „B".



Przypominamy, że dostęp do skrzynki podawczej jest możliwy od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00.

Dokumenty wrzucone do skrzynki podawczej rejestrowane są w następny dzień roboczy z datą pozostawienia ich w skrzynce.

PROFIL ZAUFANY


Przypominamy, że aby skutecznie załatwić sprawę w urzędzie przy wykorzystaniu usług elektronicznych opisanych wyżej, musicie Państwo potwierdzić swoją tożsamość, np. za pomocą profilu zaufanego.

Profil zaufany najłatwiej uzyskacie Państwo korzystając z usług bankowości elektronicznej oferowanych przez bank. Taki profil w prosty sposób możecie założyć bez wychodzenia z domu, gdyż Państwa tożsamość została już zweryfikowana przez bank.

W celu utworzenia profilu zaufanego po zalogowaniu się na stronie banku należy odszukać sekcję dotyczącą usługi zakładania takiego profilu.

Więcej informacji na temat profilu zaufanego
 
Jeżeli zaobserwowałeś u siebie objawy wskazujące na zarażenie koronawirusem zadzwoń na infolinię 800 190 590.
Dowiedz się więcej o koronawirusie: www.gov.pl/koronawirus

 

Załączniki


Informacje o publikacji dokumentu

Menu nawigacji