Powołując się na § 24 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 października 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020 r. poz. 1758) Starostwo Powiatowe poinformowało o rodzaju i formie wprowadzonych ograniczeń w funkcjonowaniu instytucji.
W komunikacie (pełna treść) czytamy m.in., iż w związku z wystąpieniem stanu epidemii i koniecznością ograniczenia do minimum bezpośrednich kontaktów petentów z pracownikami urzędu, Starostwo Powiatowe w Inowrocławiu (w obydwu lokalizacjach) jest zamknięte dla bezpośredniej obsługi interesantów od dnia 19 października 2020 r. do odwołania.
Mając na uwadze powyższe Powiatowy Urząd Pracy w Inowrocławiu wprowadza nowe procedury obsługi klientów, które począwszy od 19 października br. będą obowiązywały do odwołania.
SPOSOBY ZAŁATWIENIA SPRAWY W URZĘDZIE PRACY
Swoją sprawę w Powiatowym Urzędzie Pracy w Inowrocławiu możecie Państwo załatwić w jeden z następujących sposobów:
- telefonicznie (szczegółowy wykaz telefonów),
- via e-mail (wiadomość na adres: kancelaria@pupinowroclaw.pl),
- poprzez skrzynkę e-PUAP (adres skrytki: /pupino/SkrytkaESP),
- poprzez wortal https://praca.gov.pl,
- poprzez skrzynkę podawczą (dostęp do skrzynki został szczegółowo opisany w dalszej części artykułu),
- pocztą tradycyjną (na adres siedziby urzędu).
PRACA.GOV.PL – WYGODNIE, SZYBKO, BEZPIECZNIE
Powiatowy Urząd Pracy w Inowrocławiu rekomenduje Państwu korzystanie z e-usług, w tym załatwianie spraw poprzez wortal praca.gov.pl.
Elektroniczne załatwienie sprawy oferuje Państwu wiele zalet, takich jak wygoda, szybkość i przede wszystkim bezpieczeństwo. Bezpieczeństwo rozumiane nie tylko w ujęciu cyfrowym, ale i – co w obecnej sytuacji epidemicznej ma olbrzymie znaczenie – zdrowotnym.
Pragniemy zwrócić Państwa uwagę na fakt, że w sytuacji, gdy załatwienie sprawy wymaga formy pisemnej oraz weryfikacji Państwa tożsamości, każdorazowo powinniście rozważyć Państwo możliwość załatwienia tej sprawy za pośrednictwem e-usług.
Rodzaje formularzy udostępnionych na praca.gov.pl opisaliśmy szczegółowo w artykule pt. „Skorzystaj z możliwości zdalnego załatwienia sprawy! Poznaj elektroniczne usługi urzędów pracy".
Należy pamiętać, że do urzędu można wysłać pismo o charakterze ogólnym (np. w przypadku wątpliwości, co do wyboru formularza z dostępnego katalogu). W takim przypadku każdorazowo należy skorzystać z formularza PSZ-PU.
REJESTRACJA W URZĘDZIE PRACY
Pełnej rejestracji, która nie wymagają osobistego stawiennictwa w urzędzie pracy możecie Państwo dokonać za pośrednictwem wortalu praca.gov.pl.
Niemniej jednak ze względu na pojawiające się niekiedy problemy związane z tym procesem zdecydowaliśmy się tymczasowo udostępnić Państwu wzór wniosku o rejestrację w formacie .doc(x) (dołączony do artykułu).
We wniosku – pod rygorem pozostawienia go bez rozpatrzenia – należy podać aktualny numer telefonu. Nasi pracownicy będą się z Państwem kontaktować pod wskazanym numerem telefonu.
Do wniosku należy dołączyć wszystkie dokumenty wymagane podczas rejestracji.
Wniosek należy przesłać na adres Powiatowego Urzędu Pracy w Inowrocławiu lub pozostawić w skrzynce podawczej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Inowrocławiu w budynku E na I piętrze (Referat Informacji, Ewidencji i Świadczeń - na zdjęciu).
W przypadku problemów z wypełnieniem wniosku prosimy o kontakt telefoniczny z naszymi pracownikami.
POTWIERDZANIE GOTOWOŚCI DO PODJĘCIA PRACY
Osoby bezrobotne, które mają wyznaczony termin na karcie wizyt w celu potwierdzenia gotowości do podjęcia pracy proszone są o kontakt telefoniczny lub mailowy ze swoim doradcą klienta w celu ustalenia kolejnego terminu kontaktu.
Kontakt telefoniczny do konkretnego doradcy mają Państwo podany na karcie z terminami wizyt. Numer telefonu do doradcy znajdzie Państwo także na spisie telefonów.
SKRZYNKA PODAWCZA
Dla Państwa wygody w urzędzie w dalszym ciągu wystawiona będzie skrzynka podawcza, w której możecie Państwo pozostawiać korespondencję kierowaną do naszej instytucji.
Widzimy, że chętnie Państwo korzystacie z tego rozwiązania.
Skrzynka podawcza wystawiona jest w wejściu do naszej siedziby oznaczonym literą „B".
Przypominamy, że dostęp do skrzynki podawczej jest możliwy od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00.
Dokumenty wrzucone do skrzynki podawczej rejestrowane są w następny dzień roboczy z datą pozostawienia ich w skrzynce.
PROFIL ZAUFANY
Przypominamy, że aby skutecznie załatwić sprawę w urzędzie przy wykorzystaniu usług elektronicznych opisanych wyżej, musicie Państwo potwierdzić swoją tożsamość, np. za pomocą profilu zaufanego.
Profil zaufany najłatwiej uzyskacie Państwo korzystając z usług bankowości elektronicznej oferowanych przez bank. Taki profil w prosty sposób możecie założyć bez wychodzenia z domu, gdyż Państwa tożsamość została już zweryfikowana przez bank.
W celu utworzenia profilu zaufanego po zalogowaniu się na stronie banku należy odszukać sekcję dotyczącą usługi zakładania takiego profilu.
Więcej informacji na temat profilu zaufanego.
Jeżeli zaobserwowałeś u siebie objawy wskazujące na zarażenie koronawirusem zadzwoń na infolinię 800 190 590.
Dowiedz się więcej o koronawirusie: www.gov.pl/koronawirus