Model Mobilnego Centrum Aktywizacji Zawodowej
Projekt przygotowany w ramach
Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
(PO KL) 2007-2013
Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich
PROJEKT INNOWACYJNY-TESTUJĄCY
Projekt przygotowany w ramach
Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
(PO KL) 2007-2013
Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich
PROJEKT INNOWACYJNY-TESTUJĄCY
Lider projektu:
Stowarzyszenie Rozwoju Regionalnego Partner z Bydgoszczy
Partner projektu:
Powiatowy Urząd Pracy w Inowrocławiu
Cel projektu:
Zwiększenie skuteczności działań podejmowanych na rzecz aktywizacji zawodowej bezrobotnych kobiet zamieszkujących w powiecie inowrocławskim na obszarach wiejskich prowadzących do poprawy ich zatrudnialności.
Zadania:
Stowarzyszenie Rozwoju Regionalnego Partner z Bydgoszczy
Partner projektu:
Powiatowy Urząd Pracy w Inowrocławiu
Cel projektu:
Zwiększenie skuteczności działań podejmowanych na rzecz aktywizacji zawodowej bezrobotnych kobiet zamieszkujących w powiecie inowrocławskim na obszarach wiejskich prowadzących do poprawy ich zatrudnialności.
Zadania:
- Diagnoza – analiza istniejących wyników badań i opracowań, przeprowadzenie badań własnych, opracowanie pogłębionej diagnozy, prezentacja wyników
- Tworzenie partnerstwa – utworzenie partnerstwa pomiędzy SRR Partner i PUP w Inowrocławiu – zadanie realizowane od początku wdrażania projektu równolegle z zadaniem 1,
- Opracowanie wstępnej wersji produktu finalnego oraz strategii wdrażania projektu innowacyjnego – opracowanie wstępnej koncepcji nowego podejścia modelu MCAZ, przygotowanie programów szkoleniowych wraz z metodyką, opracowanie podręcznika MCAZ, działania upowszechniające, opracowanie i złożenie do zatwierdzenia strategii wdrażania projektu innowacyjnego,
- Zatwierdzenie strategii,
- Testowanie opracowanego modelu MCAZ – modułowe szkolenie dla pracowników obsługujących MCAZ, działania aktywizujące dla uczestników projektu,
- Analiza rzeczywistych efektów testowanego produktu – ewaluacja wewnętrzna i zewnętrzna,
- Opracowanie ostatecznej wersji produktu finalnego,
- Walidacja produktu finalnego
- Upowszechnianie produktu i włączanie go do głównego nurtu polityki (mainstreaming) – wydanie publikacji prezentującej model MCAZ, organizacja 19 konferencji, przeprowadzenie 5 warsztatów na temat praktycznego stosowania modelu MCAZ, upowszechnianie wyników za pośrednictwem strony internetowej projektu.
Okres realizacji projektu:
01.07.2011 - 31.01.2014
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.