Bezpośrednia obsługa klientów. Obowiązujące ograniczenia

Print Drukuj
W minioną sobotę weszły w życie zaktualizowane przepisy w zakresie ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. Uregulowane zostały m.in. zasady funkcjonowania administracji publicznej w dobie epidemii. W związku z powyższym przypominamy obowiązujące obostrzenia, dostosowując je do nowego stanu prawnego. Ponadto zachęcamy Państwa gorąco do korzystania z możliwości załatwiania swoich spraw urzędowych za pośrednictwem Internetu.


 
Przypomnijmy, 25 maja br. przywróciliśmy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Inowrocławiu bezpośrednią obsługę klientów. Urząd został otwarty z pewnymi obostrzeniami. Poinformowaliśmy o tym Państwa w artykule: „Urząd otwarty! Są jednak pewne warunki dotyczące obsługi".

Warunki obsługi określiliśmy wówczas w oparciu o rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 16 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz.U.2020.878).

W minioną sobotę, 8 sierpnia br. stan prawny dotyczący ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z panującą sytuacją epidemiczną uległ zmianie. W życie weszło rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 sierpnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz.U.2020.1356).

Dlatego działając na podstawie § 21 ust. 5 rozporządzenia, a nade wszystko uwzględniając bezpieczeństwo obywateli zapraszamy do zapoznania się z aktualnie obowiązującymi ograniczeniami bezpośredniej obsługi klientów w naszym urzędzie.


Zachowaj bezpieczny dystans


Tych z Państwa, którzy odwiedzają naszą instytucję uprzejmie prosimy o zachowanie bezpiecznego dystansu społecznego wynoszącego przynajmniej 1,5 metra.
 

Myj lub dezynfekuj ręce


Przypominamy, że jednym ze sposobów zminimalizowania ryzyka zakażenia jest częste i dokładne mycie rąk lub ich dezynfekowanie oraz unikanie dotykania oczu, nosa i ust.

Informujemy, że w trosce o Państwa bezpieczeństwo w budynku umieszczone zostały punkty, w których można zdezynfekować ręce.
 

Zasłoń usta i nos


Tych z Państwa, którzy zamierzają skorzystać z naszych usług poprzez bezpośredni kontakt z pracownikiem informujemy, że w myśl przytoczonego rozporządzenia m.in. w budynkach administracji publicznej do odwołania nałożony został obowiązek zakrywania ust i nosa, przy pomocy odzieży lub jej części, maski, maseczki, przyłbicy albo kasku ochronnego.
 

Są jednak pewne wyjątki

 
Z obowiązku zakrywania ust i nosa w naszym urzędzie zwolnione są:
  • towarzyszące Państwu dzieci do 4. roku życia,
  • osoby, które nie mogą zakrywać ust lub nosa z powodu:
a) całościowych zaburzeń rozwoju, zaburzeń psychicznych, niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym, znacznym albo głębokim,
b) trudności w samodzielnym zakryciu lub odkryciu ust lub nosa.
  • pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy w Inowrocławiu, z wyjątkiem osób wykonujących bezpośrednią obsługę interesantów lub klientów w czasie jej wykonywania.
Pełen katalog okoliczności, które zwalniają z obowiązku zasłaniania ust i nosa znajduje się w § 24 ust. 3-5 rozporządzenia.

Mając na względzie specyfikę usług świadczonych przez Powiatowy Urząd Pracy w Inowrocławiu podkreślić należy, że zgodnie z § 24 ust. 5 rozporządzenia odkrycie ust i nosa jest możliwe w przypadku:
  • konieczności identyfikacji lub weryfikacji tożsamości danej osoby, a także w związku ze świadczeniem danej osobie usług, jeżeli jest to niezbędne do ich świadczenia,
  • umożliwienia komunikowania się z osobą głuchą lub głuchoniemą.

Jeden klient na jedno stanowisko obsługi


Prosimy, abyście Państwo pamiętali, że do odwołania określona została dopuszczalna liczba interesantów przebywających jednocześnie w urzędzie.

Ponadto w jednym pomieszczeniu nie może przebywać więcej niż 1 osoba na jedno stanowisko obsługi.
 

Sposób organizacji obsługi – dwa wejścia do budynku


Uwzględniając specyfikę budynku, w którym usytuowana jest nasza instytucja klientom udostępnione zostały dwa wejścia.

Wejście oznaczone literą „B" (wejście do głównego skrzydła budnynku od strony parkingu) i „E" (wejście do Referatu Ewidencji, Informacji i Świadczeń od strony parkingu).

Wejście oznaczone literą „E" prowadzi do Referatu Ewidencji, Informacji i Świadczeń (na zdjęciu poniżej). Z tego wejścia powinny korzystać osoby, które chcą się zarejestrować jako osoby bezrobotne lub poszukujące pracy.




Osoby chcące załatwić pozostałe sprawy, powinny korzystać z wejścia oznaczonego literą „B" na zdjęciu poniżej).




Wejścia A, C, D i F pozostają zamknięte.

Ponadto informujemy, że w celu regulacji przepływu osób w urzędzie klientom wydawane są identyfikatory.
 

Skrzynka podawcza


Dla Państwa wygody do odwołania pozostawiamy skrzynkę podawczą, z której chętnie Państwo korzystacie.

Skrzynka ta wystawiona jest w Referacie Ewidencji, Informacji i Świadczeń (wejście oznaczone literą „E").

Możecie w niej Państwo pozostawiać korespondencję kierowaną do naszej instytucji.
 

Dni i godziny urzędowania


Przypominamy, że Powiatowy Urząd Pracy w Inowrocławiu swoje usługi świadczy od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00.
 

Potwierdzanie gotowości do podjęcia pracy wciąż możliwe przez telefon lub mailowo


Jednocześnie informujemy, że do odwołania utrzymana zostaje możliwość potwierdzania gotowości w trakcie rozmowy telefonicznej z doradcą klienta lub poprzez pocztę elektroniczną (kancelaria@pupinowroclaw.pl).

Pełen spis telefonów naszych pracowników znajdziecie Państwo tutaj.
 

Elektroniczne usługi urzędu świadczone poprzez praca.gov.pl


Niezmiennie zachęcamy Państwa do korzystania z usług urzędu, które świadczymy w formie elektronicznej za pośrednictwem wortalu https://praca.gov.pl

Dzięki tej platformie załatwicie Państwo wiele spraw, bez konieczności osobistego stawiennictwa w urzędzie, w tym m.in. z zakresu:

  • rejestracji/wyrejestrowania osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy,
  • realizacji wniosków w ramach Tarczy antykryzysowej,
  • zatrudniania cudzoziemców,
  • zgłoszenia ofert pracy, stażu i praktyk,
  • realizacji wniosków o wydanie zaświadczenia,
  • realizacji wniosków o przyznanie i wypłatę dodatku aktywizacyjnego,
  • realizacji wniosków o przelew świadczenia na konto,
  • realizacji innych pism o charakterze ogólnym.
Polecamy Państwu artykuł, w którym szczegółowo opisaliśmy możliwości wortalu https://praca.gov.pl, w zakresie zdalnego załatwiania spraw.
 

Podsumowanie


Szanowni Państwo, zdajemy sobie sprawę z faktu, że ograniczenia w bezpośredniej obsłudze utrudniają nasze kontakty.


Zapewniamy, że wszystkie powyżej opisane procedury mają na celu zagwarantowanie Państwu w tym trudnym czasie stałego dostępu do usług, jakich świadczenie nam powierzono. Dostępu, który jednak musi być świadczony w bezpieczny sposób i z uwzględnieniem troski o zdrowie nas wszystkich.

Pomimo niesprzyjających okoliczności każdego dnia doświadczamy Państwa uprzejmości i wdzięczni jesteśmy za okazywaną wyrozumiałość.

Informacje o publikacji dokumentu