Istotne zamiany w tarczy. Nowe branże, nowe terminy

Print Drukuj
Powiatowy Urząd Pracy w Inowrocławiu informuje, że 26 kwietnia br. wchodzą w życie istotne zmiany w podstawach prawnych, dotyczących udzielania wsparcia w ramach tarczy branżowej, polegające m.in. na rozszerzeniu katalogu podmiotów uprawnionych do otrzymania wsparcia czy wydłużeniu okresu składania wniosków o dotację do 31 sierpnia br. Zapraszamy do zapoznania się z wchodzącymi w życie zmianami.

PODSTAWA PRAWNA WSPARCIA I OPIS ZMIAN

Powiatowy Urząd Pracy w Inowrocławiu informuje, że w związku z wejściem w życie 26 kwietnia 2021 r. rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 kwietnia 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych w skutek pandemii COVID-19 (Dz. U. 2021.713) wprowadzone zostają istotne zmiany do trwającego obecnie naboru wniosków.

Przepisy wprowadzają następujące zmiany:
  1. rozszerzenie zakresu podmiotowego o 17 nowych branż, tj. przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w branży sprzedaży detalicznej (sprzęt komputerowy, telekomunikacyjny, audiowizualny, oprogramowanie, wyroby tekstylne, metalowe, szkło, farby, dywany, chodniki, pokrycia podłogowe i ścienne, elektryczny sprzęt gospodarstwa domowego, meble, sprzęt oświetleniowy, sprzęt sportowy, gry, zabawki, kosmetyki i artykuły toaletowe, zegarki i biżuteria) branży wypożyczania i dzierżawy artykułów użytku osobistego i domowego, wynajmu maszyn, usług fryzjerskich i kosmetycznych, a także w branży pasażerskiego transportu lotniczego;
  2. dodanie nowego terminu (luty 2020 r.), w stosunku do którego można zweryfikować spadek przychodu przedsiębiorcy;
  3. zmianę terminów, w których dokonuje się oceny oznaczenia PKD i weryfikacji ewentualnego zawieszenia działalności przedsiębiorcy (31 marca 2021 r.);
  4. zmianę dotyczącą liczby dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy prowadzących działalność w określonych branżach, do których może być uprawniony przedsiębiorca: dotacji będzie można udzielić od jednego do pięciu razy w zależności od branży;
  5. wydłużenie okresu składania wniosków o wspomnianą dotację do 31 sierpnia 2021 r.

TERMIN NABORU

W związku z nowelizacją ww. rozporządzenia okres składania wniosków o dotację w ramach ogłoszonego 27 lutego br. przez Powiatowy Urząd Pracy w Inowrocławiu nabór wniosków ulega wydłużeniu do 31 sierpnia 2021 r.

WYSOKOŚĆ WSPARCIA I UPRAWNIONE PODMIOTY

Wysokość dotacji nie może przekroczyć 5 tysięcy złotych.

O dotację udzielaną na podstawie rozporządzenia mogą starać się mikroprzedsiębiorcy i mali przedsiębiorcy:
 
  • którzy na dzień 31 marca 2021 prowadzili działalność gospodarczą, oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności z kodami zgodnymi z zamieszczoną poniższą tabelą,
  • których przychód z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego w miesiącu poprzednim, lub w analogicznym miesiącu roku poprzedniego lub w lutym 2020 r., lub we wrześniu 2020 r.,
Przykład
Jeśli miesiącem składania wniosku jest maj 2021 r., to miesiącem poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku jest kwiecień 2021 r., zaś miesiącem względem którego następuje porównanie przychodów - marzec 2021 r. (miesiąc poprzedni względem miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku), lub kwiecień 2020 r. (miesiąc analogiczny w roku poprzednim względem miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku), lub luty 2020 r., lub wrzesień 2020 r.
  • którzy na podstawie ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców nie mieli zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 31 marca 2021 r.
 
Lp. Kod PKD Nazwa kodu
1. 47.41.Z Sprzedaż detaliczna komputerów, urządzeń
peryferyjnych i oprogramowania prowadzona
w wyspecjalizowanych sklepach
2. 47.42.Z Sprzedaż detaliczna sprzętu
telekomunikacyjnego prowadzona
w wyspecjalizowanych sklepach
3. 47.43.Z Sprzedaż detaliczna sprzętu audiowizualnego
prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
4. 47.51.Z Sprzedaż detaliczna wyrobów tekstylnych
prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
5. 47.52.Z Sprzedaż detaliczna drobnych wyrobów
metalowych, farb i szkła prowadzona w
wyspecjalizowanych sklepach
6. 47.53.Z Sprzedaż detaliczna dywanów, chodników i
innych pokryć podłogowych oraz pokryć
ściennych prowadzona w wyspecjalizowanych
sklepach
7. 47.54.Z Sprzedaż detaliczna elektrycznego sprzętu
gospodarstwa domowego prowadzona w
wyspecjalizowanych sklepach
8. 47.59.Z Sprzedaż detaliczna mebli, sprzętu
oświetleniowego i pozostałych artykułów
użytku domowego prowadzona w
wyspecjalizowanych sklepach
9. 47.64.Z Sprzedaż detaliczna sprzętu sportowego
prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
10. 47.65.Z Sprzedaż detaliczna gier i zabawek
prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
11. 47.71.Z Sprzedaż detaliczna odzieży prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
12. 47.72.Z Sprzedaż detaliczna obuwia i wyrobów skórzanych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
13. 47.75.Z Sprzedaż detaliczna kosmetyków i artykułów
toaletowych prowadzona
w wyspecjalizowanych sklepach
14. 47.77.Z Sprzedaż detaliczna zegarków, zegarów i
biżuterii prowadzona w wyspecjalizowanych
sklepach
15. 47.81.Z Sprzedaż detaliczna żywności, napojów i wyrobów tytoniowych prowadzona na straganach i targowiskach
16. 47.82.Z Sprzedaż detaliczna wyrobów tekstylnych, odzieży i obuwia prowadzona na straganach i targowiskach
17. 47.89.Z Sprzedaż detaliczna pozostałych wyrobów prowadzona na straganach i targowiskach
18. 49.39.Z Pozostały transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany
19. 51.10.Z Transport lotniczy pasażerski
20. 52.23.Z Działalność usługowa wspomagająca transport lotniczy
21. 55.10.Z Hotele i podobne obiekty zakwaterowania
22. 55.20.Z Obiekty noclegowe turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania
23. 55.30.Z Pola kempingowe (włączając pola dla pojazdów kempingowych) i pola namiotowe
24. 56.10.A Restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne
25. 56.10.B Ruchome placówki gastronomiczne
26. 56.21.Z Przygotowywanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering)
27. 56.29.Z Pozostała usługowa działalność gastronomiczna
28. 56.30.Z Przygotowywanie i podawanie napojów
29. 59.11.Z Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych
30. 59.12.Z Działalność postprodukcyjna związana
z filmami, nagraniami wideo i programami telewizyjnymi
31. 59.13.Z Działalność związana z dystrybucją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych
32. 59.14.Z Działalność związana z projekcją filmów
33. 59.20.Z Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych
34. 74.20.Z Działalność fotograficzna
35. 77.21.Z Wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego
36. 77.29.Z Wypożyczanie i dzierżawa pozostałych
artykułów użytku osobistego i domowego
37. 77.39.Z Wynajem i dzierżawa pozostałych maszyn,
urządzeń oraz dóbr materialnych, gdzie indziej
niesklasyfikowane
38. 79.11.A Działalność agentów turystycznych
39. 79.12.Z Działalność organizatorów turystyki
40. 79.90.A Działalność pilotów wycieczek i przewodników turystycznych
41. 79.90.C Pozostała działalność usługowa w zakresie rezerwacji, gdzie indziej niesklasyfikowana
42. 82.30.Z Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów
43. 85.51.Z Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych
44. 85.52.Z Pozaszkolne formy edukacji artystycznej
45. 85.53.Z Pozaszkolne formy edukacji z zakresu nauki jazdy i pilotażu
46. 85.59.A Nauka języków obcych
47. 85.59.B Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane
48. 86.10.Z Działalność szpitali – jedynie w zakresie działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń w ramach lecznictwa uzdrowiskowego, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych, lub realizowanej w trybie stacjonarnym rehabilitacji leczniczej.
Należy zwrócić uwagę, że nie wszystkie podmioty wykonujące na dzień 30.09.2020 r. działalność oznaczoną kodem 86.10.Z mają prawo do wsparcia w postaci dotacji. Prawo do dotacji, w ramach tego PKD, mają tylko te podmioty, które spełniają warunek dotyczący prowadzenia działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń w ramach lecznictwa uzdrowiskowego, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych, lub realizowanej w trybie stacjonarnym rehabilitacji leczniczej.
49. 86.90.A Działalność fizjoterapeutyczna
50. 86.90.D Działalność paramedyczna
51. 90.01.Z Działalność związana z wystawianiem przedstawień artystycznych
52. 90.02.Z Działalność wspomagająca wystawianie przedstawień artystycznych
53. 90.04.Z Działalność obiektów kulturalnych
54. 91.02.Z Działalność muzeów
55. 93.11.Z Działalność obiektów sportowych
56. 93.13.Z Działalność obiektów służących poprawie kondycji fizycznej
57. 93.19.Z Pozostała działalność związana ze sportem
58. 93.21.Z Działalność wesołych miasteczek i parków rozrywki
59. 93.29.A Działalność pokojów zagadek, domów strachu, miejsc do tańczenia i w zakresie innych form rozrywki lub rekreacji organizowanych w pomieszczeniach lub w innych miejscach o zamkniętej przestrzeni
60. 93.29.B Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna, gdzie indziej niesklasyfikowana
61. 93.29.Z Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna
62. 96.01.Z Pranie i czyszczenie wyrobów włókienniczych i futrzarskich
63. 96.02.Z Fryzjerstwo i pozostałe usługi kosmetyczne
64. 96.04.Z Działalność usługowa związana z poprawą kondycji fizycznej
65. 96.09.Z Pozostała działalność usługowa, gdzie indziej
niesklasyfikowana


Dodatkowo należy zwrócić uwagę na fakt, że działalność gospodarcza mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy nie może być zawieszona w dniu składania wniosku o udzielenie dotacji.

Działalność gospodarcza mogła być natomiast zawieszona w odpowiednich miesiącach roku 2020 i 2021 wskazanych we wniosku do wykazania spadku przychodu.

Podkreślić należy, że przedsiębiorca wylicza spadek przychodów w odniesieniu do całości przychodów z działalności gospodarczej, a nie jedynie z "części" oznaczonej określonym kodem PKD.

Zgodnie z § 7 ust. 2 rozporządzenia oceny spełnienia warunku w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej oznaczonej według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007 dokonuje się na podstawie danych zawartych w rejestrze REGON w brzmieniu na dzień 31 marca 2021 r. To oznacza, że zmiany przeważającego kodu PKD po tej dacie (nawet jeśli zmiana PKD obejmie dzień 31 marca 2021 r.) nie będą uwzględniane.

O dotację mogą ubiegać się także ci mikroprzedsiębiorcy, którzy nie zatrudniają i nigdy nie zatrudniali pracowników.

SZCZEGÓŁY WSPARCIA

Wysokość dotacji nie może przekroczyć kwoty 5 tysięcy złotych.

Dotację dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców można łączyć z innymi formami wsparcia ze środków publicznych. O dotację może więc ubiegać się podmiot, który uzyskał m.in. pożyczkę na podstawie art. 15zzd ustawy oraz dotację na podstawie art. 15zze4 ustawy. Należy tylko pamiętać o tym, że nie można przeznaczyć dwóch lub więcej rodzajów dofinansowania ze środków publicznych na pokrycie tych samych kosztów.

Dotacja może być przyznana przedsiębiorcy więcej niż jeden raz.

 
Kody PKD (działalność przeważająca) Maksymalna liczba dotacji, jaką może otrzymać
przedsiębiorca łącznie na podstawie obu
rozporządzeń tzn.: rozporządzenia Rady
Ministrów z dnia 19 stycznia 2021 r. w sprawie
wsparcia uczestników obrotu gospodarczego
poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19
(Dz. U. poz. 152) oraz rozporządzenia Rady
Ministrów z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie
wsparcia uczestników obrotu gospodarczego
poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19
(Dz. U. poz. 371 z późn. zm.)
47.41.Z, 47.42.Z, 47.43.Z, 47.51.Z, 47.52.Z,
47.53.Z, 47.54.Z, 47.59.Z, 47.64.Z, 47.65.Z,
47.75.Z, 47.77.Z, 77.29.Z, 77.39.Z, 96.02.Z,
96.09.Z
1
47.81.Z, 47.82.Z, 47.89.Z 2
47.71.Z, 47.72.Z 3
91.02.Z 4
49.39.Z, 51.10.Z, 52.23.Z, 55.10.Z, 55.20.Z,
55.30.Z, 56.10.A, 56.10.B, 56.21.Z, 56.29.Z,
56.30.Z, 59.11.Z, 59.12.Z, 59.13.Z, 59.14.Z,
59.20.Z, 74.20.Z, 77.21.Z, 79.11.A, 79.12.Z,
79.90.A, 79.90.C, 82.30.Z, 85.51.Z, 85.52.Z,
85.53.Z, 85.59.A, 85.59.B, 86.10.Z w
zakresie działalności leczniczej polegającej
na udzielaniu świadczeń w ramach
lecznictwa uzdrowiskowego, o którym
mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 28 lipca
2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym,
uzdrowiskach i obszarach ochrony
uzdrowiskowej oraz o gminach
uzdrowiskowych, lub realizowanej w
trybie stacjonarnym rehabilitacji
leczniczej, 86.90.A, 86.90.D, 90.01 Z,
90.02.Z, 90.04.Z, 93.11.Z, 93.13.Z, 93.19.Z,
93.21.Z, 93.29.A, 93.29.B, 93.29.Z, 96.01.Z,
96.04.Z
5

W przypadku, gdy dotacja została udzielona na podstawie wniosku, w którym wskazano miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów, ten sam miesiąc nie może zostać wskazany we wniosku o kolejną dotację.
 
Przykład
Przedsiębiorca złożył wniosek w maju (wskazując kwiecień jako miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów), który został zaakceptowany i dotacja została wypłacona. Nie może on złożyć drugiego wniosku w maju, ponieważ wniosek dotyczyłby tego samego miesiąca, w którym nastąpił spadek przychodów czyli kwietnia. Przedsiębiorca może natomiast złożyć kolejny wniosek o dotację w czerwcu, o ile nie wyczerpał już przysługującego mu limitu liczby dotacji. Wówczas we wniosku wskaże maj jako miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów.
 

OBLIGATORYJNY WYMÓG ELEKTRONICZNEJ FORMY WNIOSKU

Wnioski o udzielenie dotacji należy składać wyłącznie w formie elektronicznej poprzez platformę https://www.praca.gov.pl do powiatowego urzędu pracy właściwego terytorialnie ze względu na siedzibę mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy.

Składając wniosek należy korzystać z przygotowanego w tym celu formularza wniosku (PSZ-DBKDG). Znajdziecie go Państwo w sekcji poświęconej Tarczy antykryzysowej.

Wnioski należy składać po ogłoszeniu naboru i w obowiązującym terminie, tj. do 31 sierpnia 2021 r.

Wnioski złożone w wersji papierowej nie będą rozpatrywane.

OŚWIADCZENIA

We wniosku o przyznanie dotacji przedsiębiorca zobowiązany jest złożyć, pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń, następujące oświadczenia: 
 
  1. o posiadaniu statusu mikroprzedsiębiorcy albo małego przedsiębiorcy;
  2. o prowadzeniu na dzień 31 marca 2021 r. działalności gospodarczej oznaczonej według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako przeważający rodzaj działalności, jednym z kodów wskazanych w § 7 ust. 1 rozporządzenia;
  3. potwierdzające, że przychód z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego w miesiącu poprzednim, lub w analogicznym miesiącu roku poprzedniego lub w lutym 2020 r. lub we wrześniu 2020 r.;
  4. o niezawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 31 marca 2021 r.;
  5. o nienaruszeniu ograniczeń, nakazów i zakazów w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej ustanowionych w związku z wystąpieniem stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 46a i art. 46b pkt 1-6 i 8-12 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz.U. z 2020 r. poz. 1845, z późn. zm.).

KONTROLA WYDATKOWANIA DOTACJI 

Starosta może przeprowadzić kontrolę mikroprzedsiębiorcy lub małego przedsiębiorcy, któremu udzielono dotacji w okresie 3 lat liczonych od dnia udzielenia dotacji, w zakresie wydatkowania dotacji zgodnie z przeznaczeniem oraz właściwego dokumentowania dotacji.

Kontrolowany mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca jest obowiązany udostępnić wszelkie dokumenty i udzielać wyjaśnień w sprawach objętych zakresem kontroli.

ZWROT DOTACJI

Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji. Za datę udzielenia dotacji uznaje się dzień wypłaty środków przez urząd pracy na konto przedsiębiorcy.
 
W przypadku śmierci przedsiębiorcy w okresie od dnia udzielenia dotacji do upływu okresu 3 miesięcy wykonywania działalności gospodarczej, spadkobiercy przedsiębiorcy nie są obowiązani do zwrotu udzielonej dotacji.
 
Spełnienie przez przedsiębiorcę warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji będzie sprawdzane przez urząd pracy, który poinformuje przedsiębiorcę o wyniku tej weryfikacji.
 
Jeśli przedsiębiorca nie spełni warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji – ma obowiązek zwrotu dotacji.
 
W przypadku konieczności zwrotu dotacji w związku z niespełnieniem przez przedsiębiorcę warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji, urząd pracy przygotuje i prześle do przedsiębiorcy harmonogram spłat dotacji wraz z numerem rachunku bankowego, na który przedsiębiorca zobowiązany będzie zwrócić dotację.
 
Okres zwrotu dotacji nie może przekroczyć 12 miesięcy, przy czym rozpoczęcie zwrotu dotacji będzie następowało po trzymiesięcznym okresie karencji liczonym od dnia udzielenia dotacji.
 
Zwrot dotacji może być dokonany przed terminem określonym w harmonogramie spłat dotacji, wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu z urzędem pracy.
 
W przypadku niezwrócenia przez przedsiębiorcę dotacji zgodnie z harmonogramem ustalonym przez urząd pracy, nalicza się odsetki ustawowe za opóźnienie od dnia wymagalności spłaty dotacji.
 
Przychód z tytułu udzielonej dotacji nie stanowi przychodu w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych.
 
Mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca, który wykorzystał przyznaną dotację niezgodnie z przeznaczeniem, nie poddał się kontroli, złożył niezgodne ze stanem faktycznym przynajmniej jedno z wymaganych oświadczeń lub nie spełniał innych warunków do udzielania dotacji, jest obowiązany do zwrotu w całości otrzymanej dotacji wraz z odsetkami ustawowymi liczonymi od dnia udzielenia dotacji na rachunek bankowy powiatowego urzędu pracy.
 
Przedsiębiorca jest obowiązany do dokonania zwrotu dotacji wynikającego z przyczyn wskazanych powyżej w terminie nie dłuższym niż 30 dni, liczonym od dnia doręczenia wezwania.
 
Przedsiębiorca, który złożył niezgodne ze stanem faktycznym oświadczenie załączone do wniosku, że nie naruszył ograniczeń, nakazów i zakazów, w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej ustanowionych w związku z wystąpieniem stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 46a i art. 46b pkt 1-6 i 8-12 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2020 r. poz. 1845, z późn. zm.), jest zobowiązany do zwrotu całości otrzymanej dotacji wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie, na rachunek urzędu pracy.

POMOC PUBLICZNA

Wartość dotacji stanowi pomoc publiczną mającą na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce, o której mowa w Komunikacie Komisji – Tymczasowe ramy środków pomocy państwa w celu wsparcia gospodarki w kontekście trwającej epidemii COVID-19 (Dz. Urz. UE C 91 I/1 z 20.03.2020 r. ze zm.).

Do wniosku o udzielenie dotacji Wnioskodawca dołącza wypełniony Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc publiczną związaną z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz jej skutków.

Aktualne informacje w sprawie pomocy publicznej znajdują się na stronie UOKiK.
 
Informacje o publikacji dokumentu