PUP w Inowrocławiu ogłasza IV nabór wniosków o przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej w ramach projektu "Przedsiębiorczość szansą na rozwój regionu kujawsko-pomorskiego". Nabór dokumentów potrwa od 1 do 14 lipca br.
PUP w Inowrocławiu podkreśla, że treść niniejszego artykułu dotyczy wyłącznie obecnych uczestników projektu pn. „Przedsiębiorczość szansą na rozwój regionu kujawsko-pomorskiego".
Niemniej jednak osoby zainteresowane uzyskaniem środków finansowych na otwarcie działalności gospodarczej za pośrednictwem PUP w Inowrocławiu, zapraszamy do ubiegania się o wsparcie w ramach projektu pn. „Praca naszym celem" (dokumentacja dostępna tutaj - sekcja ŚRODKI NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ). Szczegółowe informacje można także uzyskać w siedzibie urzędu (pok. 327) lub pod numerem telefonu: 52 35 92 464.
O przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej uczestnicy projektu mogą ubiegać się na zasadach określonych w Regulaminie przyznawania jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej (dostępny tutaj).
Warunkiem ubiegania się o jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej jest ukończenie szkolenia „ABC Przedsiębiorczości" oraz złożenie prawidłowo wypełnionego Wniosku o przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej opatrzonego klauzulą „druk wniosku składanego do pup".
Zgodnie z zapisami Regulaminu uczestnicy projektu zobowiązani są do złożenia Wniosku w jednym egzemplarzu, sporządzonym w wersji papierowej. Dokument powinien być kompletny, wypełniony w sposób czytelny, własnoręcznie podpisany oraz spięty.
Nabór Wniosków o przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej ma charakter zamknięty, tzn. ustalona została data początkowa i końcowa naboru wniosków. W procesie oceny wezmą udział wyłącznie Wnioski, które zostały złożone w trakcie trwania naboru. Wnioski złożone przed terminem rozpoczęcia naboru lub po terminie zakończenia naboru nie będą rozpatrywane.
Wnioski w ramach IV naboru przyjmowane będą w godzinach urzędowania PUP w Inowrocławiu od 1 do 14 lipca br. w Kancelarii urzędu (pok. 204). Wnioski można składać osobiście w Kancelarii urzędu lub przesłać na adres urzędu. PUP w Inowrocławiu podkreśla, że w drugim z opisanych przypadków decyduje data wpływu do Kancelarii urzędu, a nie data stempla pocztowego.
Wzór Wniosku dostępny jest w siedzibie PUP w Inowrocławiu oraz tutaj.
PUP w Inowrocławiu podkreśla, że zgodnie z postanowieniami Regulaminu niedopuszczalna jest ingerencja przez Wnioskodawcę w treść Wniosku pod rygorem odrzucenia dokumentu. Niedopuszczalna ingerencja przez Wnioskodawcę w treść Wniosku obejmuje w szczególności dokonywanie zmian polegających na usuwaniu:
a) w całości lub części treści oświadczeń, zamieszczonych w załączniku nr 1 do Wniosku,
b) usuwaniu wierszy/kolumn w tabelach biznes planu,
c) usuwaniu informacji zamieszczonych w tabelach biznes planu.
Wnioskodawca wraz z Wnioskiem zobowiązany jest złożyć:
a) oświadczenia, stanowiące załącznik nr 1 do Wniosku,
b) biznes plan na okres co najmniej 2 lat działalności mikroprzedsiębiorstwa, stanowiący załącznik nr 2 do Wniosku, który zawiera m. in. opis planowanego przedsięwzięcia, plan marketingowy, kalkulację kosztów związanych z podjęciem działalności gospodarczej oraz plan inwestycyjny zawierający wydatki na zakup usług i materiałów reklamowych, środków inwestycyjnych, środków obrotowych (materiałów, surowców, towarów) niezbędnych do uruchomienia i prowadzenia przez
Wnioskodawcę działalności gospodarczej:
- Środki inwestycyjne obejmują sprzęt, maszyny, urządzenia itp. rozumiane jako środki trwałe, wartości niematerialne i prawne oraz pozostały sprzęt i wyposażenie (np. meble), dla których prowadzona jest ewidencja ilościowa lub ilościowo - wartościowa, jak również dostosowanie budynków, pomieszczeń i miejsc pracy do podejmowanej działalności gospodarczej.
- W przypadku zakupu używanych środków inwestycyjnych, gdy zakup nastąpił na podstawie umowy sprzedaży i nie został udokumentowany fakturą lub rachunkiem, wymagane jest posiadanie dokumentu potwierdzającego zapłatę podatku od czynności cywilnoprawnych oraz wyceny rzeczoznawcy, która odbywa się na koszt Wnioskodawcy.
- W przypadku zakupu używanych środków inwestycyjnych, sprzedający musi wystawić deklarację określającą jego pochodzenie oraz potwierdzić w deklaracji, że w okresie ostatnich 7 lat używany środek trwały nie został zakupiony ze środków krajowych lub wspólnotowych.
- W przypadku zakupu używanych środków inwestycyjnych cena nie może przekraczać jego wartości rynkowej i musi być niższa niż koszt podobnego nowego sprzętu.
c) zaświadczenia /oświadczenie o pomocy de minimis otrzymanej w okresie bieżącego roku podatkowego oraz dwóch poprzedzających go latach podatkowych, stanowiące załącznik nr 3 do Wniosku,
d) formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (zgodnie ze wzorem załączonym do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010 r., Nr 53, poz. 311 z późn. zm.), stanowiący załącznik nr 4 do Wniosku.
Dokumentacja została opublikowana pod adresem: http://pupinowroclaw.pl/contents/259.
Osoby, które w momencie składania Wniosku będą dysponowały już dokumentami potwierdzającymi zabezpieczenie przyznawanych środków i/lub potwierdzającymi prawo do lokalu proszone są o dołączenie ich do swojego dokumentu aplikacyjnego w celu przyspieszenia procedury przyznawania środków na otwarcie firmy (wzory dokumentów dołączone do niniejszego artykułu).
PUP w Inowrocławiu podkreśla, że treść niniejszego artykułu dotyczy wyłącznie obecnych uczestników projektu pn. „Przedsiębiorczość szansą na rozwój regionu kujawsko-pomorskiego".
Niemniej jednak osoby zainteresowane uzyskaniem środków finansowych na otwarcie działalności gospodarczej za pośrednictwem PUP w Inowrocławiu, zapraszamy do ubiegania się o wsparcie w ramach projektu pn. „Praca naszym celem" (dokumentacja dostępna tutaj - sekcja ŚRODKI NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ). Szczegółowe informacje można także uzyskać w siedzibie urzędu (pok. 327) lub pod numerem telefonu: 52 35 92 464.
O przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej uczestnicy projektu mogą ubiegać się na zasadach określonych w Regulaminie przyznawania jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej (dostępny tutaj).
Warunkiem ubiegania się o jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej jest ukończenie szkolenia „ABC Przedsiębiorczości" oraz złożenie prawidłowo wypełnionego Wniosku o przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej opatrzonego klauzulą „druk wniosku składanego do pup".
Zgodnie z zapisami Regulaminu uczestnicy projektu zobowiązani są do złożenia Wniosku w jednym egzemplarzu, sporządzonym w wersji papierowej. Dokument powinien być kompletny, wypełniony w sposób czytelny, własnoręcznie podpisany oraz spięty.
Nabór Wniosków o przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej ma charakter zamknięty, tzn. ustalona została data początkowa i końcowa naboru wniosków. W procesie oceny wezmą udział wyłącznie Wnioski, które zostały złożone w trakcie trwania naboru. Wnioski złożone przed terminem rozpoczęcia naboru lub po terminie zakończenia naboru nie będą rozpatrywane.
Wnioski w ramach IV naboru przyjmowane będą w godzinach urzędowania PUP w Inowrocławiu od 1 do 14 lipca br. w Kancelarii urzędu (pok. 204). Wnioski można składać osobiście w Kancelarii urzędu lub przesłać na adres urzędu. PUP w Inowrocławiu podkreśla, że w drugim z opisanych przypadków decyduje data wpływu do Kancelarii urzędu, a nie data stempla pocztowego.
Wzór Wniosku dostępny jest w siedzibie PUP w Inowrocławiu oraz tutaj.
PUP w Inowrocławiu podkreśla, że zgodnie z postanowieniami Regulaminu niedopuszczalna jest ingerencja przez Wnioskodawcę w treść Wniosku pod rygorem odrzucenia dokumentu. Niedopuszczalna ingerencja przez Wnioskodawcę w treść Wniosku obejmuje w szczególności dokonywanie zmian polegających na usuwaniu:
a) w całości lub części treści oświadczeń, zamieszczonych w załączniku nr 1 do Wniosku,
b) usuwaniu wierszy/kolumn w tabelach biznes planu,
c) usuwaniu informacji zamieszczonych w tabelach biznes planu.
Wnioskodawca wraz z Wnioskiem zobowiązany jest złożyć:
a) oświadczenia, stanowiące załącznik nr 1 do Wniosku,
b) biznes plan na okres co najmniej 2 lat działalności mikroprzedsiębiorstwa, stanowiący załącznik nr 2 do Wniosku, który zawiera m. in. opis planowanego przedsięwzięcia, plan marketingowy, kalkulację kosztów związanych z podjęciem działalności gospodarczej oraz plan inwestycyjny zawierający wydatki na zakup usług i materiałów reklamowych, środków inwestycyjnych, środków obrotowych (materiałów, surowców, towarów) niezbędnych do uruchomienia i prowadzenia przez
Wnioskodawcę działalności gospodarczej:
- Środki inwestycyjne obejmują sprzęt, maszyny, urządzenia itp. rozumiane jako środki trwałe, wartości niematerialne i prawne oraz pozostały sprzęt i wyposażenie (np. meble), dla których prowadzona jest ewidencja ilościowa lub ilościowo - wartościowa, jak również dostosowanie budynków, pomieszczeń i miejsc pracy do podejmowanej działalności gospodarczej.
- W przypadku zakupu używanych środków inwestycyjnych, gdy zakup nastąpił na podstawie umowy sprzedaży i nie został udokumentowany fakturą lub rachunkiem, wymagane jest posiadanie dokumentu potwierdzającego zapłatę podatku od czynności cywilnoprawnych oraz wyceny rzeczoznawcy, która odbywa się na koszt Wnioskodawcy.
- W przypadku zakupu używanych środków inwestycyjnych, sprzedający musi wystawić deklarację określającą jego pochodzenie oraz potwierdzić w deklaracji, że w okresie ostatnich 7 lat używany środek trwały nie został zakupiony ze środków krajowych lub wspólnotowych.
- W przypadku zakupu używanych środków inwestycyjnych cena nie może przekraczać jego wartości rynkowej i musi być niższa niż koszt podobnego nowego sprzętu.
c) zaświadczenia /oświadczenie o pomocy de minimis otrzymanej w okresie bieżącego roku podatkowego oraz dwóch poprzedzających go latach podatkowych, stanowiące załącznik nr 3 do Wniosku,
d) formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (zgodnie ze wzorem załączonym do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010 r., Nr 53, poz. 311 z późn. zm.), stanowiący załącznik nr 4 do Wniosku.
Dokumentacja została opublikowana pod adresem: http://pupinowroclaw.pl/contents/259.
Osoby, które w momencie składania Wniosku będą dysponowały już dokumentami potwierdzającymi zabezpieczenie przyznawanych środków i/lub potwierdzającymi prawo do lokalu proszone są o dołączenie ich do swojego dokumentu aplikacyjnego w celu przyspieszenia procedury przyznawania środków na otwarcie firmy (wzory dokumentów dołączone do niniejszego artykułu).
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego